مهندس صنایع

همه چیز درباره ی Industrial Engineering

مهندس صنایع

همه چیز درباره ی Industrial Engineering

چگونه هواپیما بوئینگ باعث می شود که کارخانه آن بزرگ ترین ساختمان در جهان باشد

 
 بزرگترین ساختمان جهان

توسط حجم هواپیما های بوئینگ ، بوئینگ کارخانه اورت بزرگترین ساختمانی است که تا به حال ساخته شده است، پوشش کمتر از صد هکتار  از زمین. به یک چشم انداز، آن را به یک تک ساختمان به اندازه تمام دیزنی لند با 12 هکتار از پارکینگ تحت پوششآن را  برای  یک اندازه گیری خوب کمک میکند. حدود 30،000 کارگران در روز عبور و مرور دارند، و حتی با سه شیفت کاری، و  کارکنان مجبور به ترک محیط کار در امواج متناوب هستند  برای جلوگیری از هرج و مرج ....

کارخانه
ها در شهرستان خود اساسا کوچکند . این هابزرگراه خود را به وجود می آورند (با پل هوایی هواپیما)، ایستگاه راه آهن  خود را، آتش نشانی، نیروهای امنیتی، تصفیه آب، بانک، مرکز درمانی، مرکز مراقبت از کودکان، پنج غرفه قهوه Tully  و 19 سالن های غذاخوری که هر کدام دارای 17000 وعده غذا در روز هستند. از آنجا که برخی از بزرگترین هواپیما در جهان را  برای زمان های دور برنامه ریزی میکنند ، اغلب به صورت جدی موفقیت بزرگی به دست می آورند، هر یک  از ان ها تقریبا به اندازه یک زمین فوتبال هستند، و بزرگترین نقاشی دیواری  که سراسردیجیتال در جهان است که آنها را گچ بری کرده اند

شما ممکن است انتظار داشته باشیدکه  یک ساختمان از این حجم به گرمایش و تهویه مطبوع صورت حساب عظیم مجهز باشد، اما در واقع اینطور نیست. این کارخانه در شمال غربی اقیانوس آرام است که خوشبختانه بسیار معتدل، و اگر داخل آن  گرم شود، آنها فقط  تمام درها را  باز می کنند. در زمستان، گرما به اندازه کافی توسط دهها هزار نفر از مردم در حال کار با ابزار قدرت (و میلیون و یا تا وسایل روشنایی در بالای سر) به نگه داشتن محلی راحت کمک می کنند. بوئینگ بایدسیستم گردش هوا را نصب کند، هر چند، برای جلوگیری ازشکل گیری ابرهایی  تا  سقف.



 مونتاژ هواپیما

تعداد زیادی از کار هایی که  شرکت بوئینگ در  اورت انجام می دهد  مونتاژ است،  مونتاژ به این معنی است  که کارکنان با آوردن 
قطعات از جاهای دیگر و قرار دادن آنها روی هم یا کنار هم  طرح را  تکمیل میکنند .

اندکی از قطعات در کامیون ها و قطار وارد می شوند، اما تکه های بزرگتر (مانند تمام بال Dreamliner) که
هواپیمای747  باری به نام Dreamlifters را به صورت تمام و کمال  روی عرشه کشتی سوار میکنند  در  ایتالیا و ژاپن  . هر Dreamlifter دارای ظرفیت داخلی محموله از 65،000 فوت مکعب، دسترسی آن از طریق دم است ، که در واقع درب غول پیکری دارد  که طی نوسانات باز است. برای همه شما علاقمندان هواپیمای باری در خارج وجود دارد،

هنگامی که قطعات به واشنگتن می رسند، آنها را به یکی از ایستگاه های گسترده مونتاژ در کارخانه به می برند. هر نوع هواپیما دارای بخشی  متفاوت در مونتاژ از کارخانه  هستند (747-8ss، 767s، 777s، 787s و)، و آنها حتی متفاوت ساخته میشوند .، به عنوان مثال
777،  در یک خط مونتاژ است که به طور مداوم در نرخ کمتر از دو اینچ در هر دقیقه در حال حرکت قرار داده می شود. این فرایند شروع می شود  قبل از آن هواپیما اول چرخ های آن نصب می شود، بنابراین قطعاتی که مانند غول خزنده  هستند و دارای ساختارهای گانتری مانندند انجام  می دهند در حالی که مهندسان بر روی آنها کار می کنند. ایستگاه های کامپیوتر و جداول کار بر روی چهار چرخ سوار شده و گره خورده است (و یا مجرای ضبط) به gantries مطمئن شوند که هیچ چیز  درست می شود  مراحل را  به طو ر کامل پشت سر گذاشتند.  و در نهایت خط "U" شکل بزرگ را می سازد از یک طرف کارخانه به دیگر، و قطعات در یک طرف و به آرامی (اما به طور پیوسته) تبدیل به یک 777 کامل می شوند

همانطور هم برای 787 Deamliner،
قبل از مونتاژ بسیاری از قطعات وارد میشود .  قرار دادن قطعات این هواپیما روی هم در اورت فقط سه روز طول می کشد.  داغ کردن خط، شما می توانیدیک Dreamliner  برای خودداشته باشید فقط با $ 180،000،000 ،اما با موتورهای گنجانده نشده . در واقع، از آنجا که موتورهای هواپیمای جت های مدولار هستند، بسیاری از آنها خروج از کارخانه بدون هیچ گونه موتوری خارج می شوند . این می تواند یک مشکل برای بال کامپوزیت فانتزی Dreamliner باشد، که کدامشان انعطاف بیشتری  به سمت بالا در طول زمان دارند که بدون موتور وزن آنها  را به پایین تبدیل کنند. راه حل ساده: فقط چسبیدن به سطل های غول پیکر پر از سنگ را از دکل موتور تا موتور خود را دریافت کنند و  نصب کنند
گام نهایی رنگ هواپیماهاست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.